رییس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است حاجی‌بگلو: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم
سرخط خبرها

ساخت دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی مشهد امسال به بهره‌برداری می رسد | ترافیک صدمتری روان‌تر می‌شود

  • کد خبر: ۱۹۷۵۳۲
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
ساخت دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی مشهد امسال به بهره‌برداری می رسد | ترافیک صدمتری روان‌تر می‌شود
بنا به گفته مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری، عملیات ساخت دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی تا ۲۲ بهمن امسال به پایان می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز دوازدهم مهرماه سال گذشته بود که با حضور مسئولان استانی و شهری، عملیات اجرایی ساخت دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی در محدوده بزرگراه شهید چراغچی حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا پل فجر آغاز شد. هدف از ساخت این دوربرگردان علاوه بر تحقق سیاست‌های شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر توجه ویژه این دوره مدیریت شهری بر رفع نیاز ساکنان حاشیه شهر، گره‌گشایی از ترافیک بالای بخشی از محدوده بزرگراهی شهرمان است.

حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا پل فجر به دلیل وجود دوربرگردان هم‌سطحی که پس از پل رسالت وجود دارد در بیشتر اوقات روز، ترافیک بالایی را به خود می‌بیند و این مسئله علاوه بر اتلاف وقت شهروندان در برخی مواقع هم سبب کم شدن امنیت رفت‌وآمد خودرو‌ها و حتی عابران پیاده شده است.

در همین راستا ساخت این دوربرگردان غیرهم‌سطح به عنوان یکی از اولویت‌های مدیریت ششم شهری مشهد قرار گرفت و با رفع معارضات پروژه و شدت گرفتن عملیات، مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد اعلام کرد که حوزه عمرانی شهرداری در تلاش است تا این دوربرگردان را ایام دهه فجر امسال در اختیار زائران و مجاوران بارگاه رضوی قرار دهد.

اهتمام مدیریت شهری نسبت به تسریع در این پروژه باعث شد تا شاهد اجرای یکی از مهم‌ترین بخش‌های عملیات اجرای ساخت دوربرگردان باشیم. در این راستا و با هدف کاهش مزاحمت برای شهروندان، تیرگذاری عرشه شمالی این دوربرگردان به صورت شبانه و در بامداد ششم و هفتم آذرماه انجام شد.

افزایش امنیت تردد در صد متری

مجتبی زمانیان وحیدی در گفتگو با شهرآرا با اشاره به اهمیت ساخت دوربرگردان شهید میرزایی در راستای امنیت تردد وسایل نقلیه، مدیریت ترافیک، کاهش مصرف انرژی و امنیت تردد عابران پیاده به عنوان یکی از اولویت‌های مدیریت شهری مشهد در حلقه ۱۰۰ متری شهرمان گفت: برای ساخت این دوربرگردان ۲۲۵ متر طول حفاری شمع، ۷۳۹۵ مترمربع قالب‌بندی، ۶۵۰۰ مترمکعب عملیات خاک‌برداری، ۸۵۰۰ مترمکعب عملیات خاکریزی و ۵۷۷۰ مترمکعب عملیات بتن‌ریزی پیش‌بینی شده است.

پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه

مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد بیان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان است و در حال حاضر این پروژه از پیشرفت ریالی ۶۰ درصدی و پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی برخوردار است. زمانیان وحیدی با بیان اینکه در جریان ساخت این دوربرگردان حفاری شمع‌ها به متراژ ۲۲۵ متر طول انجام شده است، گفت: برای ساخت این پل ۷۳۹۵ مترمربع عملیات قالب‌بندی پیش‌بینی شده که تاکنون ۳۱۴۵ مترمربع این عملیات انجام شده است، همچنین از مجموع ۶۵۰۰ مترمکعب عملیات خاک‌برداری، ۲۵۰۰ مترمکعب خاک‌برداری، از مجموع ۸۵۰۰ مترمکعب عملیات خاک‌ریزی، ۱۶۸۵ مترمکعب آن انجام و از مجموع ۵۷۷۰ مترمکعب عملیات بتن‌ریزی، ۳۴۶ مترمکعب آن اجرایی شده است.

نصب ۵۰۰ قطعه از پل

وی ادامه داد: همچنین ازمجموع ۹۲۲ عدد قطعات پیش‌ساخته بتنی برای رمپ‌های ورودی و خروجی دوربرگردان، تعداد ۵۰۰ قطعه نصب و از مجموع هجده تیر پیش‌ساخته عرشه پل، دوازده عدد آن نصب شده است. از مجموع ۲۳۱۶ تن آسفالت در نظر گرفته شده برای این پل نیز ۳۵۶ تن آسفالت پخش شده است.

رفع معارضات فراوان

مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد در ادامه با اشاره به وجود معارضات فراوان در جریان ساخت این دوربرگردان غیرهم‌سطح اظهار کرد: در جریان رفع این معارضات فیبر نوری، لوله‌های گاز ۱۲ و ۲۰ اینچ، تعدادی تیرچراغ برق مربوط به رمپ ابتدایی خیابان فتاح و گاردریل جاده‌ای در ضلع جنوبی از محدوده ساخت این پل حذف شده است.

همچنین در ضلع شمالی پروژه لوله آب ۷۰۰، برخی تیر‌های چراغ برق و دکل انتقال ۶۳ کیلو ولت رفع شده است. به گفته زمانیان وحیدی همچنین در دو شب گذشته عملیات تیرگذاری بخشی از پروژه دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی مشهد انجام شده و براساس آخرین برنامه‌ریزی‌ها مقرر است این پل در راستای خدمت به زائران و مجاوران بارگاه رضوی ۲۲ بهمن‌ماه به بهره‌برداری برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->